Gdzie zdobywać odsyłacze?
Witryn, gdzie można zostawić link jest tak naprawdę sporo. Jednakże wiele z tych witryn to po prostu spam i link z takiej miejscówki może nie pomóc w pozycjonowaniu naszej strony internetowej. Pamiętać również trzeba, żeby skoncentrować się na odsyłaczach z atrybutem dofollow, tylko one mogą wpłynąć na zdobycie wyższej pozycji.
Strony publiczne
Tworząc profil linków zwrotnych można skorzystać z tych wszystkich miejsc, które są za darmo w sieci. Publiczne miejscówki są oczywistym miejscem, gdzie można zainstalować odnośnik. Nie wszystkie serwisy przyzwalają na linki z atrybutem dofollow – administratorzy zamykają tą możliwość ze względu na dużą aktywność spamerów.
Fora internetowe
Cały czas działają aczkolwiek ich złota era przypuszczalnie przeminęła. Potencjalnie fora pozwalają na umieszczenie linku w profilu, w stopce i w poszczególnych postach, jednak w praktyce niełatwo znaleźć takie. Dużym plusem forów internetowych jest ich linkowanie wewnętrzne. Odnośnik w stopce wyświetla się pod każdym postem. Odsyłacze z for z historią, mocno podlinkowanych to naprawdę wartościowy odsyłacz.
Blogi web 2.0
Serwisy blogowe web 2.0 to nader popularne miejsca do budowania linków. Najpopularniejsze z nich to blogspot.com i wordpress.com.
Darmowe serwisy do tworzenia stron WWW
Są to takie serwisy jak wix.com czy jigsy.com.
Witryny prywatne
Są to strony tworzone na prywatnych domenach. Atutem jest to, że ty decydujesz o takiej stronie. Nikt nie skasuje twojego konta albo nie zamieni linków dofollow na nofollow. Możesz budować każdy typ stron – normalne strony tematyczne, blogi, fora. Ważne by przy większej ilości stron zróżnicować IP i dns-y. Minusem są koszty – domen i serwerów.
Istotne uwagi co do budowania profilu odsyłaczy
Zarówno w przypadku miejscówek publicznych jak i stron w domenach prywatnych należy pamietać o dwóch rzeczach. Po pierwsze publikuj niepowtarzalne treści. Po drugie strony z linkami powinny być podlinkowane.
Odsyłacze to jeden z zasadniczych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Jest tak od zarania istnienia tego serwisu, jednak algorytm ewoluuje, jeśli chodzi o ocenę odnośników i dynamiki ich przyrostu. Algorytm wyszukiwarki Google potrafi coraz lepiej rozpoznawać spam, czyli witryny o nader niskiej lub zerowej wartości merytorycznej – odsyłacze na takich stronach są bez wartości.