Przewodnik po witaminie C

Zdrowie

Witamina c jest obecnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest toż zaskakujące, bowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm i nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest konieczna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni mnóstwo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie tegoż dokonać bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, by zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tymże lepsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeżeli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli wszelako dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt wielkiej ilości witaminy c, bowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *